MASERATI

 fratelli Maserati

I sette fratelli Maserati nascono a Voghera da Rodolfo, macchinista ferroviere, e Carolina Losi: Carlo, il primogenito, nasce nel 1881, Bindo nel 1883 e Alfieri nel 1885; quest'ultimo muore, tuttavia, pochi mesi dopo e il suo nome viene dato al figlio successivo, nato nel 1887; nel 1890 viene alla luce Mario, nel 1894 Ettore e, nel 1898, Ernesto.
Tutti i Maserati si occuperanno di meccanica, progettazione e realizzazione di automobili, ad eccezione di Mario, pittore, che e ritenuto, seppur non con certezza, l'ideatore del marchio della Casa, il Tridente, ispirato alla statua del Nettuno dell'omonima piazza di Bologna.
Il primo ad occuparsi di motori e Carlo che, lavorando in una fabbrica di biciclette di Affori, vicino Milano, progetta un motore monocilindrico per velocipedi che viene, poi, prodotto dal Marchese Carcano di Anzano del Parco, nella sua fabbrica di motociclette. Carlo Maserati corre anche in sella alle biciclette Carcano, equipaggiate col motore da lui disegnato, vincendo alcune corse e stabilendo, nel 1900, il record dei 50 km/h.
Nel 1901 Carlo si trasferisce alla Fiat, in seguito alla chiusura della Carcano, e, poi, nel 1903, alla Isotta Fraschini, dove e collaboratore tecnico e collaudatore; alla Isotta fa assumere, a soli sedici anni, il fratello Alfieri.
Carlo ha una brillante ma breve carriera perche muore a soli 29 anni, dopo aver lavorato e corso per la Bianchi, essere diventato direttore generale della Junior e aver avviato, con il fratello Ettore, un'attivita in proprio per la produzione di trasformatori di impianti elettrici per auto da bassa ad alta tensione.
Anche Bindo ed Ettore iniziano a lavorare alla Isotta Fraschini; qui Alfieri diviene prima tecnico e poi pilota e, col fratello Ettore, dopo essere stati rappresentanti della ditta in Argentina, USA e Inghilterra, nel 1912 e incaricato di dirigere, per l'azienda, il servizio di assistenza clienti a Bologna.

La prima Maserati

E' proprio a Bologna, in via de' Pepoli, che, il 1° dicembre 1914, Alfieri Maserati crea la "Societa anonima Officine Alfieri Maserati", officina specializzata nell'elaborazione e nell'adattamento delle vetture Isotta Fraschini alle gare su strada; la societa, in cui lavoravano anche Ettore ed Ernesto, aveva soltanto 5 operai. Sara proprio Ernesto ad occuparsi della societa mentre Alfieri ed Ettore vengono chiamati alle armi.
Congedato prima della fine della guerra, Alfieri avvia a Milano un'attivita complementare per la produzione di candele di accensione da lui brevettate.
Dopo la guerra, la societa viene trasferita in una nuova sede, alla periferia di Bologna; l'attivita principale dei fratelli Maserati resta l'elaborazione delle Isotta Fraschini ma essi lavoreranno anche su altri tipi di vetture; Alfieri inizia la sua carriera di pilota e si dimostra subito valido, vincendo la Susa Moncenisio, il Circuito del Mugello e la Aosta-Gran San Bernardo; la Diatto gli offre, inoltre, di progettare le sue vetture e anche di correre con esse; nel 1924, tuttavia, dopo aver dominato il GP di San Sebastiano, pur essendosi ritirato, viene squalificato per cinque anni (pena condonata dopo qualche mese) per aver sostituito il due litri della sua vettura con un motore di tre litri.
Lontano dalle corse, Alfieri si dedica completamente al lavoro in officina e, dopo aver chiuso la collaborazione con la Diatto, nel 1926 fa nascere la prima vettura interamente Maserati, la Tipo 26, sulla quale appare per la prima volta il Tridente; la Tipo 26 vince all'esordio, nella propria classe, la Targa Florio, con alla guida proprio Alfieri Maserati.
Nel 1927, con la Tipo 26B, dopo aver ottenuto il terzo posto alla Targa Florio, Alfieri ha un grave incidente alla Coppa Messina; nonostante la forzata assenza del suo fondatore dalle corse, la Maserati vince il campionato italiano marche.
Nel 1928 le Maserati ottengono molti successi nelle gare minori con i piloti-clienti, che saranno per molti anni garanzia e supporto tecnico ed economico per la Maserati.
Nel 1929 viene realizzata la V4, con motore 16 cilindri, che debutta nel G. P. d'Italia e che stabilisce a Cremona, con Baconin Borzacchini, il record mondiale di velocita sui 10 km per la classe C: 246,069 km/h.
Il record della V4 contribuisce notevolmente a far crescere l'immagine della casa e garantisce un cospicuo afflusso di capitali che permettono di espandere l'azienda e l'attivita.
Nel 1930, sempre con la V4 e con Borzacchini, arriva anche la prima vittoria assoluta in un Gran Premio, al GP di Tripoli.
Nel 1931 vengono progettate la 4CTR e la 8C 2500 a trazione anteriore, ultima vettura concepita da Alfieri Maserati il quale morira il 3 marzo 1932; ai suoi funerali, a Bologna, partecipera una enorme folla nella quale si mescoleranno, nel dimostrare affetto ad un grande uomo, operai dell'officina, i piu famosi piloti e tanta gente comune.
La morte di Alfieri non scoraggia i fratelli Maserati: Bindo, lasciata la Isotta Fraschini, torna a Bologna per continuare, con Ernesto ed Ettore, la grande impresa iniziata da Alfieri.
L'attivita agonistica della Maserati continua intensissima e ancora piena di successi; viene, inoltre, realizzato un motore ad otto cilindri di tre litri.
Nel 1933 arriva, poi, Tazio Nuvolari che dara anche un decisivo contributo tecnico, specialmente nel perfezionamento del telaio e nell'adeguamento di questo alle caratteristiche del nuovo motore; Nuvolari trionfa nel GP del Belgio, in quello del Montenero e in quello di Nizza; inizia, poi , il periodo delle competizioni contro Mercedes-Benz e Auto Union, che renderanno la vita difficile alle Maserati nelle corse piu prestigiose; i successi continuano, tuttavia, ad arrivare copiosi nelle gare minori e questo spinge i Maserati ad orientare verso questo settore la produzione dell'azienda; nel 1936 trovano un mecenate in Gino Rovere che investe molto nell'azienda e che fa diventare Nino Farina, suo "protetto", presidente della societa; viene prodotta la 6CM che garantisce alla Maserati una grande competitivita nel settore vetturette.

Successi in tutto il mondo

Nel 1937 i fratelli Maserati, pur senza trovarsi in difficolta finanziarie, cedono le azioni dell'azienda ad una famiglia modenese, gli Orsi, e la Maserati viene trasferita da Bologna a Modena, in quella che sarebbe divenuta la sede storica di Viale Ciro Menotti; in questi anni Ernesto ha gia progettato i motori 4CL e 8CL che equipaggeranno le omonime vetture alla fine degli anni '30. I fratelli Maserati resteranno comunque a Modena come responsabili tecnici fino al 1948.
La societa torna al vertice delle corse, nonostante la forte concorrenza Mercedes. Nel 1939 arriva un'importantissima vittoria alla 500 Miglia di Indianapolis, il 30 maggio, con Wilbur Shaw sulla 8CTF, vittoria che si ripetera l'anno successivo.
Durante la II Guerra Mondiale, la Maserati si adatta alla produzione di macchine utensili, componenti elettrici, candele di accensione e veicoli elettrici; nel dopoguerra l'attivita riprende con la produzione di una nuova vettura GT, la A6 1500 e la A6GCS debutta con Alberto Ascari vincendo al circuito di Modena; questi sono gli anni delle competizioni contro le "Alfette", le Ferrari e le Talbot. Dopo altre vittorie, gli anni '50 iniziano in salita per la Maserati, con le Alfa Romeo e le Ferrari molto competitive nelle gare. Nel 1953 viene assunto come responsabile tecnico l'ingegnere Gioacchino Colombo che modifica la A6GCM e, nella stagione 1953, la squadra, potenziata, torna ad ottenere importanti vittorie, con piloti come Fangio, Gonzalez, Marimon, Bonetto, de Graffenried; al GP d'Italia di quell'anno Fangio vince davanti ad Ascari e Farina su Ferrari.
L'ingegnere Colombo getta anche le basi per il progetto della Maserati 250F, progetto che sara sviluppato da Alfieri. Il 1954 vede l'esordio della 250F, vettura con cui Fangio vincera all'esordio della stagione il GP di Argentina.
Nel 1955 e nel 1956 la Maserati ottiene ancora importanti vittorie; nel 1957 Fangio torna alla Maserati e con la 250F si laurea per la quinta volta campione del mondo.
Nello stesso anno la casa annuncia, tuttavia, il ritiro ufficiale dalle competizioni; in realta non si tratta mai di un vero e proprio ritiro, perche la Maserati continuera a costruire vetture da corsa, come la 'Birdcage' ed altri prototipi per team privati, e ad equipaggiare con i propri motori vetture di Formula 1 di altre case, come la Cooper, per cui realizzera, nel 1965, un motore 12 cilindri, tripla accensione, 3 valvole.
La produzione del 3500 GT, vettura presentata nel 1958, rappresenta un momento importante, l'inizio di una nuova era per il Tridente, che portera anche ad un ampliamento degli stabilimenti: la produzione e il mercato divengono gli obiettivi principali e il mondo delle corse resta solo marginale.
Nel 1962 viene presentata la Sebring e nel 1963 la Quattroporte, la prima berlina Maserati con un motore otto cilindri a V di 90° di 4136 cc di cilindrata.

Fra alti e bassi

La produzione Maserati cresce costantemente come costanti saranno le novita nei modelli; la grande novita si presenta, tuttavia, nel 1968, quando la Citroen rileva il pacchetto azionario della famiglia Orsi; il commendatore Adolfo Orsi manterra, pero, la presidenza onoraria della societa.
Al Salone di Ginevra del 1971 viene presentata la prima Maserati a motore centrale costruita in serie, la Bora, carrozzata Giugiaro; occasionalmente, inoltre, la Maserati fornisce motori per auto da corsa e proprio nel 1971 la Citroen SM con motore Maserati vince il Rally del Marocco.
Vengono lanciate la Merak e la Khamsin e la produzione Maserati regala continue soddisfazioni; nel 1973, pero, la "Guerra del Kippur" scatena la crisi petrolifera, provocando all'azienda crescenti difficolta, anche se inizialmente non insormontabili, tanto che vengono presentati il prototipo della Quattroporte II, carrozzeria Bertone, e la Merak SS.
La situazione, tuttavia, precipita e il 23 maggio la Citroen annuncia che la Maserati e posta in liquidazione (la casa francese, infatti, aveva stipulato un accordo con la Peugeot e aveva perso interesse per l'azienda modenese); la pressione dell'associazione industriali e delle amministrazioni comunale e provinciale riesce, pero, a far intervenire il governo e la Maserati evita la chiusura grazie all'amministrazione della GEPI (ente statale per il finanziamento delle imprese in difficolta, a sostegno dell'occupazione): l'8 agosto 1975 viene firmato l'accordo con cui la Benelli acquisisce gran parte del pacchetto azionario della societa e Alejandro De Tomaso, argentino, ex pilota, anche Maserati, diviene amministratore del Tridente; De Tomaso riesce, anche se con difficolta, a far riprendere l'azienda e, gia nel 1976, lancia un nuovo modello, il Kyalami e, poco dopo, presenta, al Salone di Torino, la Quattroporte III, disegnata da Giugiaro; gia a fine anno la produzione fa registrare un notevole aumento.
Gli anni Ottanta si caratterizzano per la produzione di un nuovo tipo di vettura a costi contenuti e ad alte prestazioni, la Biturbo, che uscira in oltre trenta versioni diverse, sia coupe che spider.

L'inizio di una nuova era

Grandi novita per la Maserati arrivano nel 1993, quando Fiat Auto acquisisce il pacchetto azionario dell'azienda modenese per poi cederlo integramente alla Ferrari il 1 luglio 1997.
In Maserati viene avviata una profonda modernizzazione, ad iniziare dai lavori per la nuova linea di montaggio; nel 1998 viene presentata prima la Quattroporte Evoluzione e, poi, al Salone di Parigi, la 3200 GT. Il 2000 segna la completa riorganizzazione della rete commerciale e l'inizio dei lavori per l'ampliamento dello stabilimento di Viale Ciro Menotti con la costruzione del nuovo centro direzionale.

Offers for this brand

Results: 1 - 50 on 1283

Results

  • European car, sold new in Milan on 19.04.1972. Engine, gearbox and hydraulics completely overhauled, with invoices. More than 70,000 € of works carried out in the last 5 years, demonstrable with invoices. Completely original car. Matching numbers. One of 564 built. Color "Blue Ischia". Body and interior in competition conditions. Original climate. Original radio. Excellent investment. Ready to use. Car visible at our office. -------------------------------------------------- ----------------------------------- European car, sold…
    ID: 303239 | 08/08/2020 | Isorella | EDOARDO Rating: 5
  • Maserati Biturbo Spider I Zagato, year 1987, perfect injection engine, bodywork with some very small imperfections but without rust, beige leather interior preserved as photos. original steering wheel already refitted. 5 new tires. Hood and transparent very beautiful. Car insured, stamped and overhauled, so to be tested on the road and enjoy the roar of the proverbial Maserati engine. a healthy car, with a great potential for use and a sure revaluation. It has covered about 52,000 km. Brakes, clutch and gearbox in place.…
    ID: 302144 | 03/07/2020 | Rapallo | Gianpaolo Rating: 0
  • Throttle potentiometer Weber PF 10/02 x Maserati replaces the red one 313720114 telephone contact is preferred x information
    ID: 302984 | 29/07/2020 | Roma | giuseppe Rating: 5
  • 2-door coupe -2 liters - 2 overhead camshafts, 220 HP, over 225 km / h at 6250 rpm. car purchased by one owner and always belonging to the same family. Equipped from birth with Self-Locking Differential, Air conditioning, original radio and always original automatic electric antenna, interior layout in gray cloth in excellent condition; Carello fog lights. Only 4178 km since registration, all booklets and double keys marked, all original stickers from the parent company in the bonnets and on the doors, fully serviced recently.…
    ID: 302956 | 27/07/2020 | Teramo | Massimo Rating: 0
  • I sell Maserati Biturbo year 1984, sole owner, the car has been stopped in recent years, canceled for export in 2002, it can be retargeted without doing the test, all office, healthy bodywork, very beautiful interiors, has some defects of bodywork, and obviously a good service before returning it to the street, visible in Treviso, we recommend a visit by appointment
    ID: 302951 | 27/07/2020 | Treviso | Livio. Rating: 5
  • PRIVATE NEGOTIATION - INTERNAL CODE: RDS00050 - The first Quattroporte of the "trident" was presented at the Turin Motor Show in the autumn of 1963, marking an epochal turning point and represented a success destined to be confirmed in the following decades. The imposing and elegant line, the luxury finishes, the avant-garde technical solutions and the extraordinary performance of the Maserati Quattroporte, immediately became an object of desire for the wealthiest social classes in Italy during the economic…
    ID: 302053 | 29/06/2020 | Reggio Nell'emilia | Ruote da Sogno Rating: 5
  • Original Maserati Biturbo driver's side rearview mirror, first series, preserved in perfect condition.
    ID: 301986 | 29/06/2020 | Torino | Adalberto Rating: 3
  • Use and Maintenance for Maserati Biturbo i, original in Italian language like new .... June 1987 edition, 500 copies
    ID: 301844 | 24/06/2020 | Parma | Rossano Rating: 1
  • Use and maintenance style booklet with photos of the details, interior type, seats, engine with technical data and description of the interior. Brief history of the Maserati world, all in English, like new ... interesting object to combine with a unique car .. ...
    ID: 301867 | 24/06/2020 | Parma | Rossano Rating: 1
  • Use and maintenance Maserati Biturbo i, original like new, 1987 edition only 500 copies ...............
    ID: 301866 | 24/06/2020 | Parma | Rossano Rating: 1
  • In 1985 the Biturbo II was born, updated with the Sensitork self-locking differential, which made the car's behavior less grumpy, and water-cooled turbines. The proposed car is a first production (July 1985) with original plates and documents, matching number and matching color, with original paint and original interior preserved. The car was found dusty but in a healthy environment that avoided mold and rust, which is absent from this specimen. The engine, which was not blocked, allowed the car to be restarted and to be able to…
    ID: 301034 | 28/05/2020 | Brescia | Carlo Rating: 5
  • PRIVATE NEGOTIATION - INTERNAL CODE: MAS00003 - The car was presented at the Turin motor show in the autumn of 1963, it was the first Quattroporte of the "trident" that marked an epochal turning point, with features of uniqueness that decreed a success destined to last over the decades. The elegant line, the large dimensions, the luxury finishes, the avant-garde technical solutions and the extraordinary performance of the Maserati Quattroporte immediately became an object of desire for the highest leased…
    ID: 301714 | 21/06/2020 | Reggio Nell'emilia | Ruote da Sogno Rating: 5
  • I AM SELLING A LOT OF SPARE PARTS MASERATI INDY QUATTROPORTE, THERE ARE NOT ALL THE SPARE PARTS AS IT IS A MAXIMUM OF 10 PHOTOS PER ADVERTISEMENT. PRICE TO NEGOTIATE FOR ANY INQUIRY MY MAIL IS GAOFERR@HOTMAIL.COM
    ID: 301651 | 17/06/2020 | Palau Solita I Plegamans | Luis Rating: 1
  • I am selling a new original Maserati Indy water pump, brand new. Anything my email is gaoferr@hotmail.com
    ID: 301650 | 17/06/2020 | Palau Solita I Plegamans | Luis Rating: 1
  • Seeking fuel flap for Maserati INDY 4.2-4.7-4.9 Any condition, with or without lock.
    ID: 301491 | 15/06/2020 | Legnaro | giovanni Rating: 2
  • The car is in the original condition.It needs to be restored.The engine needs a few adjustments.It has some rust in the floors.
    ID: 301302 | 07/06/2020 | Hoenderloo | Henk Rating: 0
  • MASERATI BITURBO

    €8.900

    MASERATI BITURBO FIRST SERIES ORIGINAL PLATES WITH: BODY TOTALLY REFURBISHED REPAINTED OF THE ORIGINAL COLOR INTERIOR PRESERVED SKY ROOF REFURBISHED NEW ENGINE MECHANICS WITH COMPLETE CUTTING COMPLETED AND NEW TIRE TRAIN AMATEUR MACHINE POSSIBILITY HISTORICAL ASI REGISTRATION PRICE EXCLUDED TRANSFER OF OWNERSHIP
    ID: 301232 | 04/06/2020 | Cremona | auto caviglia Rating: 3
  • Maserati Sedici Quattroporte , anno 1997 , km. 108.711 , ultimo tagliando km. 107.337 in Germania nel 2016 , busta documenti tedeschi , da nazionalizzare , iscrivibile storica , libretto tagliandi , venduta nello stato in cui si trova per conto della proprietà , eventuali permute parziali .
    ID: 301171 | 02/06/2020 | Lizzano In Belvedere | Romano Rating: 3
  • The coordinated image of this legendary brand required extensive research. The design considerations, through the development of graphic identity regulations, define precisely, through a coordinated image manual, the construction of the brand, logo and trident. Maserati auto, in the development of its image, has often been associated with the trident, but of various shapes. Consequently, it is necessary to redesign a definitive form, based on the possibilities of reproduction, with current techniques, on the great variety of…
    ID: 301179 | 02/06/2020 | Rastignano | Claudio Rating: 0
  • Maserati Merak SS

    €115.000

    Maserati Merak SS - 3.0 V6 - Blue color Maserati Merak SS (Type "AM 122 A"), 3.0-liter V6 petrol engine (power 208 hp), 5-speed manual transmission. The car, registered in 1982, is in excellent general condition and has original plates (black with orange province) and original documents. Body-level professional restoration has been carried out. The body of the car was repainted using the original color (Salchi "Bleu"). The car is fully functional in mechanical and electrical terms. It does not require further intervention.…
    ID: 301046 | 28/05/2020 | Nichelino | Giovanni Rating: 0
  • Maserati Biturbo 1983 -doc. regular -sana -complete -motor runs but belt to be replaced -to finish the restoration possible transport in Italy from 250? I offer and demand maximum seriousness Thanks more photos on the website garagedaytona2
    ID: 300788 | 23/05/2020 | Camino Al Tagliamento | angelo Rating: 5
  • maserati 420 i

    €9.500

    beautiful car, original number plate, two manual keys, tagliandata, retractable radio, new tires. other photo on request
    ID: 300050 | 30/04/2020 | Paderno Dugano | alex Rating: 5
  • Maserati Biturbo

    €5.000

    Maserati Biturbo from 85, km 73000 original, 185 hp. Excellent mechanics, just made distribution and changed rims with the original ones, has body defects, no rust. Healthy funds. Original plates and documents. Car viewable by appointment, detailed photos available on request. Possibility of transport and home delivery throughout Italy and abroad at advantageous prices.
    ID: 299980 | 26/04/2020 | Teramo | Passione Rating: 5
  • Very rusty.The interior is totally damaged.The engine doesn't start.Matching numbers. Sehr rostig.Het interieur is beschadigd.De motor start niet.Passende Zahlen.
    ID: 299750 | 21/04/2020 | Kirchseeon | Frederick Rating: 0
  • Maserati 2.24V

    €35.000

    One of few Biturbo 2.24V built First owner and in mint conditions Engine belt new and new exhaust The car is completely original and has ran only 6,900 km. Full leather & Alcantara interior From private collector looking for new collector!
    ID: 299685 | 18/04/2020 | Modena | Riccardo Rating: 0
  • Distributor / Lucas Mk1 6-cylinder petrol injection pump. Long version standard on Maserati, modified with head for use in racing cars. Distributor body also sold separately from the head. At the time they were used on Maserati, Abarth, Ferrari, Lamborghini, Triumph, Ford, Reanult, etc ... For price, info., Photos and videos consult the fact sheet on our website: www.moreschi.info Whatsapp: 39-3928460840
    ID: 299353 | 06/04/2020 | Quingentole (Mantova), Italy Ue | Motorsport Rating: 5
  • Maserati Sebring 3500 GTiS Grill (1962-1969) by stainless steel One set of grille surround and logo frame as on the pictures. The grill is made of 304 stainless steel, 1.2mm thickness is polished bright mirror. It is copied from the original sample, so its shape and size are the same as the original sample. Besides grill for Maserati 3500 GTiS, I also have grill for Maserati Bora, Maserati 3500 GT Vignale Spyder. More than that, we always want to work towards developing more new models. So we are searching for samples from any…
    ID: 299225 | 03/04/2020 | Hamburg | Ali Rating: 5
  • Maserati 3500 GT Vignale Spyder Grill (1957-1964) by stainless steel One set of grille surround and logo frame as on the pictures. The grill is made of 304 stainless steel, 1.2mm thickness is polished bright mirror. It is copied from the original sample, so its shape and size are the same as the original sample. Besides grill for Maserati 3500GT, I also have grill for Maserati Bora, Maserati Sebring 3500 GTiS. More than that, we always want to work towards developing more new models. So we are searching for samples from any…
    ID: 299224 | 03/04/2020 | Hamburg | Ali Rating: 5
  • Rims and buy for Maserati khamsin external door handles even with broken plastic call phone 3474864890 or whatsapp
    ID: 299218 | 01/04/2020 | Modena | daniele Rating: 3
  • This Maserati Coupé Cambiocorsa - even known as 4200 GT - was delivered by Maserati dealer in Rome to the first owner in June 2005, in the elegant colour combination Metallic Touring Silver with dark red leather interior. The 86-years old first owner sold the car after one year to the next owner, then in 2012 this GT arrived in Bologna and two years later was purchased by the current owner who drove the car less than 10.000kms for a total of 53.200kms. The Maserati Coupè is the natural evolution of the 3200GT presented in…
    ID: 299028 | 26/03/2020 | Bologna | Enrico Rating: 4
  • 1959 MASERATI 3500 GT TOURING SUPERLEGGERA Maserati BRAND MODEL 3500 GT CARBURETORS YEAR 1959 PRICE EURO ON REQUEST CHASSIS 101 - 604 ENGINE 101 - 604 DISPLACEMENT 3500cc KM 500 INDICATED BY THE RESTORATION OWNERSHIP 3 INTERIOR Leather, NEUTRAL WHITE PAC1544 OUTDOOR Metallic red Cordoba 106R7 NOTES Totally restored. Sold new in Holland, imported and restored in Italy, corresponding engine and chassis numbers. SALES CONDITIONS As there may be a delay in…
    ID: 298630 | 15/03/2020 | Roncadelle (Bs) Italia | Cristiano Luzzago Rating: 5
  • 1961 MASERATI 3500 GT TOURING SUPERLEGGERA CARBURETORS TOTALLY RESTORED Maserati BRAND MODEL 3500 GT TOURING SUPERLEGGERA YEAR 1961 FRAME AM 101.1392 BODY TOURING N.9891 MOTOR TYPE AM 101 DISPLACEMENT 3485cc KM INDICATED HOMOLOGATIONS Maserati Certifications INTERNAL Connolly red leather (codeVM8300) EXTERIOR White Polo Park (Max Meyer 10.319) NOTES Built in March 1961, sold by the Ferasin dealership in Vicenza and delivered to the first owner in Sirmione on…
    ID: 298619 | 15/03/2020 | Roncadelle (Bs) Italia | Cristiano Luzzago Rating: 5
  • Original Maserati Biturbo logo, first series from the 1980s in perfect condition. For information call
    ID: 298563 | 15/03/2020 | Torino | Adalberto Rating: 3
  • For sale MAserati Ghibli Diesel 250 Cv Model RIBELLE "(only 200 specimens) of 03/2019 with 16.200 km Full optional, 8 rims with 8 tires (winter never used). National, One owner
    ID: 298582 | 15/03/2020 | Padova | Orfeo Rating: 0
  • MASERATI GHIBLI 3.0D YEAR 2014 KM 67000 - TOTAL LEATHER INTERIORS - NAVIGATION SYSTEM - PARK SENSORS - RED CLAMPS - REAR CAMERAS - RED CLAMPS. POSSIBILITY OF FINANCING IN OFFICE. FOR MORE INFO 3335930333
    ID: 298271 | 05/03/2020 | Somma Vesuviana | armando Rating: 0
  • resplendent Maserati Biturbo 2000 year 1985 perfect bodywork and mechanics, just serviced no work to do inscribed ASI
    ID: 298158 | 29/02/2020 | Pomezia | Antonio Rating: 0
  • SPARE PARTS OF THE MASERATI BITURBO ENGINE AVAILABLE IN THE PICTURE IT IS NOT SOLD FULL WRITE IN RESPONSE WHICH SPARE YOU NEED HAND WITHDRAWAL POSSIBLE POSSIBLE SHIPMENT AND TRANSFER PAYMENT
    ID: 297934 | 21/02/2020 | VitoAntonio Rating: 1
  • For sale motor maserati 4.2 in the conditions in photo. Heads, monobloc, intake manifold complete with carburetors, air filter box. For other details call
    ID: 297803 | 21/02/2020 | Padova | Paolo Rating: 0
  • Maserati Merak

    €59.000

    For sale beautiful Maserati Merak 1973 one owner, original The car has only one owner. purchased in Rome From Vincenzo Malago Maserati showroom now SAMOCAR Spa The car has not been restored but only the last job.
    ID: 297813 | 21/02/2020 | Cagliari | andrea Rating: 0
  • Maserati 4200gt Coupè, V8 390hp, year 2002, Ferrari / Giugiaro rare version born with manual transmission, n52 out of the total of 100 built. Service-book, with maserati coupons, original in every part, kept to perfection, fabulous sound, superior performance to the models built afterwards.
    ID: 297645 | 17/02/2020 | Torino | andrea Rating: 0
  • Overhauled Maserati Merak for sale Engine refurbished Revised gearbox Suspensions and brakes overhauled Upholstery and reconditioned interior Bodywork completely arranged and repainted New tires
    ID: 297551 | 11/02/2020 | Cambiano | Sandro Rating: 3
  • 91 MASERATI 424

    €9.900

    Maserati 424 BITURBO, perfect bodywork and mechanics (no work to be done). Excellent original condition, preserved. Always serviced by our. internal workshop.
    ID: 297341 | 05/02/2020 | Vicenza | ALEX Rating: 0
  • Maserati Mistral 3.7 liters from 1965 object of a highly professional restoration, nearing completion. restructuring all the mechanical parts, bodywork and interiors, car absolutely like new, BEAUTIFUL. Black plates, with the abbreviation Alexandria. * We decline any responsibility for any involuntary inconsistencies in the description of the technical equipment and the images shown, which have the sole purpose of illustrating the product, therefore they do not represent a contractual commitment. Welcome to the…
    ID: 296980 | 23/01/2020 | Castiglione Delle Stiviere | Massimo Rating: 3
  • FIRST SERIES Mechanics just overhauled sanissims any test 59.000 km just serviced facilitated volume no stamp possibility of exchange sending photos on request visible in Turin City
    ID: 296660 | 12/01/2020 | Torino | Motorsenjoy Rating: 5
  • MASERATI 3.2 GT MANUAL GEARBOX - 272KW / 370CV-YEAR 1999-KM 116.000- BEAUTIFUL -YELLOW COLOR GINESTRA -INTERIOR IN TOTAL RED LEATHER CARTIER -CLIMATE AUTOMATIC -RADIO BECKER MEXICO CD6 -FIXED TELEPHONE NOKIA -FORCE SEATS - ELETIC VEHICLES FROM 18 PEARL BLACK -90% TIRES - PERFECT BODYWORK AND INTERIOR, EXCELLENT MECHANICS, NO WORK TO DO -COMPLETE WITH SERVICE BOOK AND DOUBLE KEYS -EXHAUST STEEL PIPES STYLE -RADY FOR USE AND PASSAGE -   -SALE PRICE…
    ID: 296562 | 11/01/2020 | Potenza Picena(Mc)-Italia | royal garage Rating: 5
  • Used engine maserati biturbo 70s / 80s engine not working, it is sold in the state in which it is found, seen and liked. The spare part is located in the Biella area, PRICE NEGOTIABLE
    ID: 296436 | 07/01/2020 | Biella | Giancarlo Rating: 2
  • MASERATI MERAK 3.0 SS 1978, TWO OWNERS FROM NEW, KM 56000, CAR WITH IMPORTANT CONSERVATIVE RESTORATION JUST FINISHED. NEW PAINTING NEW DOOR AND BONNET SEALS NEW INTERIOR CARPET CARPET LUGGAGE COMPARTMENT NEW FRONT CALIPERS RESTORED AND GALVANIZED NEW BRAKE HOSES NEW TIRES NEW HEADLIGHT PISTONS NEW HEADLIGHTS ORIGINAL INTERIOR CLEAN AND TREATED LIKE NEW ENGINE DISASSEMBLED, REPLACE ALL GASKETS AND CHANGE IN CHAIN TENSIONER…
    ID: 296151 | 04/01/2020 | Roma | diego Rating: 5
  • I'm looking for Devioluce Maserati Ghibli from 1970, if you have any information about it please contact me, (piece as in the following photo, it is located on the left part of the steering) thanks.
    ID: 296127 | 04/01/2020 | Torchiarolo | antonio Rating: 0
  • Maserati 3500GT Project Wanted, Recherchez /Gesucht, a complete project if possible with nothing missing. Thank you for your help. Grazie per la vostra aiuto!
    ID: 294104 | 03/11/2019 | Nuerburgring Germania | Tony Rating: 5
  • (III SERIES) ONLY 2,141 specimens CONDITIONS: PERFECT - FIRST PAINT REGULAR ORDINARY MAINTENANCE - ORIGINAL MANUFACTURING INVOICE DOCUMENT PLATES 1981 We propose an absolute icon, the third series of the Maserati 4 doors synthesis of perseverance, of passion for the challenges, of an always winning commitment; so true that it was the presidential car chosen by Sandro Pertini. All characterized by the fascinating Italian style, Maserati created the first luxury sports sedan. With 48433…
    ID: 293720 | 23/10/2019 | Palermo | LINK MOTORS Rating: 5